Kolejny wpis , kolejna moja historia .

Czy zauwa偶yli艣cie , 偶e moja favikona to "S艂o艅ce w pustym pokoju" - tytu艂 obrazu Edwarda Hoppera bodaj偶e z 1963 roku , czyli to ko艅c贸wka Jego tw贸rczo艣ci.

Jest nazywany malarzem ciszy. Jego obrazy zawsze opowiadaj膮 jak膮艣 histori臋 . Mo偶e dlatego Hopper zainspirowa艂 tylu poet贸w ;  wszystko co wysz艂o spod jego p臋dzla , by艂o niezwykle czytelne : sk膮d pochodz膮 ludzie na obrazie? O czym my艣l膮? Co b臋d膮 robi膰?...

Te pomieszczenia staj膮 si臋 scen膮 , na kt贸rej w ciszy i cz臋sto samotno艣ci , g臋stych od znacze艅 , rozgrywa si臋 jaki艣 ludzki dramat. Jaki?..

Co艣 jest w ludziach Hoppera . Sami , zapadni臋ci w sobie , odr臋bni.
 Nawet w grupie Ci ludzie s膮 od siebie odwr贸ceni .

Osobi艣cie ogl膮da艂am dwa filmy , jakby 偶ywcem 艣ci膮gni臋te "obrazowo" z  Hoppera
 a mianowicie ; "Tatarak" z Krystyna Jand膮  i "Wiecz贸r" z moj膮 ulubion膮 aktork膮 Meryl Streep.
Lubi臋 gr臋 tych , moim zdaniem , 艣wietnych aktorek. :D

Mo偶e dlatego,偶e Hopper  pokazywa艂 偶ycie takie jakie jest , bez upi臋ksze艅 . Ameryk臋 w czasie kryzysu.

Mo偶e i dzisiaj w dobie kryzysu, tego ekonomicznego , kt贸ry poci膮ga za sob膮 i inne , te obrazy s膮 takie na czasie - akuratne.

Ludzie pomimo,偶e w grupie , tak jak i na jego p艂贸tnach s膮 od siebie odwr贸ceni i oboj臋tni a nawet wrodzy .

Dlatego ja ,  w ciszy swojego "pokoju"  , opisuje w olbrzymim skr贸cie kolejne historie z 偶ycia , kt贸rych  jestem czasami 艣wiadkiem . Zar贸wno te smutne , jak i te radosne ,  jak to w 偶yciu.

 A ostatnio sporo si臋 wydarzy艂o dooko艂a mnie i wcale nie mam polityki na my艣li , cho膰 ta wp艂ywa rzecz jasna na jako艣 naszego 偶ycia. ;D

Tu link do Jego tw贸rczo艣ci. --> obrazy Hoppera

PS: W艂a艣nie sobie pijemy kawk臋 i winko z mama po sutym obiedzie przy urodzinowym torciku i si臋 zastanawiamy. ;D







Komu bardziej si臋 to 艣wi臋towanie nale偶y ? ..  , Jej  bo mnie urodzi艂a , czy mnie  bo chcia艂o mi si臋 ( podobno w trybie przyspieszonym ) przyj艣膰 na ten jak偶e pi臋kny 艣wiat dnia 10.07...?   ::D

 艢wieczek ju偶 nie stawiam, bo by艂oby jak w tym kawale ,偶e warto艣膰 艣wieczek przekracza kwot臋  tortu. Podobno po tym poznaje si臋 staro艣膰. ;;D 
 - Ach i jeszcze na Wszystkich 艢wi臋tych - gdy nagle stwierdzamy ,偶e wi臋cej przyjaci贸艂 jest tam ni偶 tu , a torby coraz ci臋偶sze od 艣wiec.  ;D

CDN...

Komentarze

  1. Witaj Julio!
    Nie znam dobrze tw贸rczo艣ci Hoppera. Film "Tatarak" ogl膮da艂em.
    Pozdrawiam serdecznie i do siebie zapraszam.
    Micha艂

    OdpowiedzUsu艅
  2. Mi艂o mi ,偶e zajrza艂e艣. Wiem,偶e u nas ten malarz jest mniej znany, cho膰 w 艣wiecie tym anglosaskim , jak najbardziej. Ciekawe, 偶e w kryzysie w latach 20-tych , 30-tych , jego obrazy osi膮ga艂y krocie... . Ja jego obrazy odkry艂am przypadkiem i bardzo mi si臋 podobaj膮. Zaczyna艂 od rysunku, potem szkoli艂 si臋 u impresjonist贸w. cho膰 stworzy艂 w艂asny styl, z natury konserwatysta. Link do Jego tw贸rczo艣ci poda艂am na dole mojej notki pt. obrazy Hoppera. ::D Pa!

    OdpowiedzUsu艅
  3. A wpatrywa艂em si臋 w ten obrazek ju偶 nie raz i tchnie od niego spokojem, nie wyobcowaniem. Z drugiej strony jest pusty - czy 偶eby zas艂u偶y膰 na spok贸j trzeba by膰 samotnym?

    OdpowiedzUsu艅
  4. @ Kneziu,
    Nie wiem. Ja wybra艂am sobie akurat ten obraz, bo stanowi fantastyczne t艂o dla moich notek. :D
    Ja ten pok贸j sobie dekoruje moimi wpisami. ;) Pa! :D))))

    OdpowiedzUsu艅
  5. Lubi臋 Hoppera, cho膰 zbyt dobrze uchwyci艂 samotno艣膰 w wielkich miastach.

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. @Cynia,
      W og贸le SAMOTNO艢膯. cho膰 dla mnie to jego tw贸rczo艣膰, to takie zespolenie cz艂owieka pojedynczego z otoczeniem.
      Niesamowite zgranie cz艂owieka i jego otoczenia, czy to b臋dzie du偶a aglomeracja, ma艂e miejscowo艣ci czy sama przyroda.
      a wszystko jest takie tajemnicze. :D

      Usu艅
  6. Dara/Starsza i Kne藕10 lipca 2014 14:31

    Julo droga - wszystkiego co dobre z okazji urodzin!!!!

    OdpowiedzUsu艅
  7. @Dara/Starsza i Kne藕,
    Jak mi艂o, bardzo dzi臋kuje ,偶e pami臋tali艣cie. W艂a艣nie sobie pijemy kawk臋 i winko z mama przy urodzinowym torciku i si臋 zastanawiamy. ;D
    Komu bardziej si臋 to 艣wi臋towanie nale偶y Jej , bo mnie urodzi艂a, czy mnie , bo chcia艂o mi si臋 , podobno w trybie przyspieszonym przyj艣膰 na ten , jak偶e pi臋kny 艣wiat. ::D
    Pa! ;;D

    OdpowiedzUsu艅
  8. Julo samych rado艣ci 偶ycz臋 Wam ..Czas ucieka i nie zatrzyma lat..ale wa偶ne 偶e potrafimy je dobrze prze偶y膰::)))No mo偶e z ma艂ymi po艣lizgami::)Ja lubi臋 filmy z Jand膮 ogl膮da艂am ten film..Z malarzami jestem troch臋 na bakier::)Pozdrawiam cieplutko ,fajnie wygl膮da torcik i to co na stoliku::))))

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Danka,
      dzi臋ki ,偶e zajrza艂a艣 i dzi臋kuje za 偶yczenia. Uwielbiam lipiec, to mo偶na by rzec , m贸j miesi膮c , bo i urodziny i imieniny. ::D
      Pa! ;D

      Usu艅
  9. obu Wam sie nalezy i wino i tort - wszystkiego najlepszego Julo:)

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Bonita,
      Bardzo dzi臋kuje. ;D
      Masz racj臋 , ta data b臋dzie ze mn膮 zwi膮zana a偶 do mojego ko艅ca. ;)
      Natomiast mama ma z ni膮 , niezapomniane wspomnienia. ::D)))
      Pa! ;)



      Usu艅

Prze艣lij komentarz