Zimowe Igrzyska w Pjongczangu , luty 2018r.❄🏂

Myślę , jak wspomniałam na moim drugim blogu, że nie będziemy się nudzić w lutym. Przez 17 dni będziemy oglądać Olimpiadę Zimową w Pjongczangu w Korei Południowej. Rozpoczęcie było w sobotę w dniu 9.02.2018r. Mam niespodziankę dla fanów K.Stocha. ❄🏂🎿⛄

Chociaż większość z nas nie uprawia sportów zimowych , to z przyjemnością patrzymy jak inni to robią i to na światowym, zawodowym poziomie. Bo na Olimpiadzie tylko tacy są.

To najlepsi z najlepszych , współczesnych " gladiatorow areny". Wiadomo rodowód igrzysk ze starożytnej Grecji , ale te współczesne to bardziej walki gladiatorskie.

Tę igrzyska , jak każde są takie bardziej losowe. Bo co można powiedzieć o zawodnikach w najlepszej swojej formie, kiedy o ich wynikach decyduje podmuch wiatru, lub jego brak.

No ale taki jest urok sportów uprawianych na wolnej przestrzeni w naturze a nie w sztucznych warunkach w hali.

To jeszcze bardziej podkreśla , że trzeba mieć szczęście , by raz - trafić z odpowiednią formą na dany moment  i dwa - , żeby na tę dosłownie minutę aura sprzyjała.

Naszym skoczkom narciarskim , okazuje się , nie sprzyjała . Byli wspaniali , świetne miejsca ale zaraz za pudlem.

4 i 5 miejsce , super !...,  ale i szkoda , bo tak było blisko , zabrakło odległości równej ludzkiej stopie.

Na pocieszenie pierwszy bałwanek , jaki zobaczyłam w tym roku , dziwny bo taki samochodowy bałwanek.
Można kliknąć w zdjecie powyżej .Tak , to ten ośnieżone samochód. ⛄❄

Ps.
No i w końcu jesteśmy usatysfakcjonowani , my kibice sprzed telewizora.
Nasz najlepszy skoczek narciarski po A.Malyszu , którym jest Kamil Stoch , dzisiaj na dużej skoczni zdobył upragniony pierwszy medal dla Polski i to złoty medal !..

W sumie to jego 3 medal olimpijski ,  dwa wcześniejsze z Soczi , no i kolejny 3 dzisiaj tj.  17.02.2018r  na Olimpiadzie w Pjongczangu.

Poniżej jest zdjecie Kamila  Stocha z Zakopanego z 10.02.2015r  ,czyli  parę lat wcześniej. Koleżanka zrobiła sobie ze swoimi małymi bratanicami na pamiątkę w jakimś zakopiańskie lokalu. Bardzo skromny i sympatyczny człowiek , świetny sportowiec - mistrz.  Bardzo tolerancyjny dla swoich fanów. 😉
Czekamy na więcej , bo liczymy na drużynę, jest duża szansa jak będzie szczescie. ☺

No i jest !..👏👍
Dzisiaj , tj. 20.02.2018r , chyba pierwszy raz Polska zdobyła brąz na olimpiadzie zimowej, mało brakowało a byłoby srebro .
 Drużyna w składzie ;  Kot, Kubacki, Hula i Stoch skoczyla po brąz.  A tak niewiele brakowało do srebra. Cieszymy się i z tego , bo to przecież pierwszy polski medal drużynowy w skokach na Olimpiadzie w historii polskich olimpijczyków zimowych. Powtarzam sie , ale jest radość . 😆

 Kamil Stoch jako małe dziecko zamarzyl o olimpijskim złocie i proszę , po latach treningów swój plan i marzenie zrealizował , aż potrójnie na dwóch olimpiadach zimowych.

❄🏂🎿⛄



Komentarze

  1. W wolnej chwili chętnie oglądam, chociaż zdecydowanie nie w tvp 1, bo tam siadają misie i gadają. Mam też wrażenie, że to czasami zamiast sportu ma być lekarstwo na nasze kompleksy. Januszów z flagami polskimi wybrudzonymi nazwami miast po prostu nie znoszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm, no tam tych kibiców , jakby mniej, odległość. Podobno były bilety rozprzedane na czas olimpiady korporacjom dla ich pracowników . Ale i tak to wyszło na jakies 70% miejscowek. Myślę ,że naszym pecha przynosi nasz prezydent Duda.
      W Zakopanem ,gdzie ostatnio zawsze wygrywali , tym razem , jak Duda się pokazał , przestali. ❄😉

      Usuń
    2. Ja trochę pooglądałam łyżwiarstwo figurowe. Niestety w USA pokazują głównie sportowców amerykańskich oraz ich głównych przeciwników. No bo niby kogo mają pokazywać... Ale zawsze mogę sobie poczytać jak poszło Polakom. A sam fakt, że zakwalifikowali się do wyjazdu na igrzyska świadczy o tym, że są wspaniali, świetni, WIELCY!

      Usuń
    3. Motylek,
      No tak, w Polsce z kolei pokazują tylko tylko tę dyscypliny, gdzie startują Polacy. Ja uwielbiam łyżwiarstwo figurowe , to nie mogę oglądać , bo nie ma tam zawodników z Polski. Może na kanale Euro, ale to już nie to.Mój angielski bardzo mizerny, choć w połączeniu z obrazem , zawsze coś tam zalapie. 🏂

      Usuń
    4. A ja się załapałam na łyżwiarstep figurowe, bo akurat Amerykanie występują. Ale chciałabym też skoki obejrzeć...
      Teraz to i tak dzieci przegłosowały, że ogląadamy Minionki...
      Przynajmniej spokój zapanował, bo przy tej deszczowej nastroje nie za wesołe.

      Usuń
    5. Motylku, zazdroszczę , bo uwielbiałam oglądać jazdę figurowa i najlepiej jak było ocenianie od 1 do 6 , jak stopnie w szkole. Wtedy bardziej to było widoczne.
      Pozdrawiam! ❄

      Usuń
  2. Witaj Alenko.
    Lubię sporty zimowe, ale bez przesady.
    Wolę wędrówki i zwiedzanie.
    Pozdrawiam walentynkowo i zapraszam.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej!..
      Chyba było kopiuj i wklej.😉
      Też witam i pozdrawiam. Sport uwielbiam ale tak bardziej rekreacyjnie. Szkoda ,że ostatnio mało śniegu zima . Dzieciaki lubiący poszaleć . Zwłaszcza górki na pazurki.
      Dobrze,że chociaż lodowiska z wypożyczalnią łyżew. Też szaleją ,choć nie w takiej ilości, gdyby były bezpłatne. ❄

      Usuń
  3. Jakoś mnie wszelkie olimpiady nie podniecają.
    Wolę czytanie, pisanie, wędrówki, zwiedzanie, takie tam,
    czasem - malowanie i rysowanie.

    Pozdrawiam serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię patrzeć, mam to zakodowane z dzieciństwa, bo tata, bo brat pasjonowali się sportem amatorsko. Wtedy też bawiłam się z koleżankami w zawody tj. jeździłam na łyżwach, na sankach itd..
      No cóż dla niektórych jest to inspiracja żeby w ogóle jakiś sport uprawiać , choćby i rekreacyjnie. No ale każdy coś dla siebie sam odnajduje. Niektórzy śpiewają , grają czy rysują tak jak Ty.
      Pozdrawiam i dziękuję ,że tu zajrzalas. ❄

      Usuń
  4. Oglądałam skoki i troszkę z sankami...ale już mi za długo,bo nie mam swoich filmów w południe ☺☺No ale już się zbliżamy do końca::))Pozdrawiam Jula

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja jeszcze ogladam , glownie w nocy , bo wtedy jest transmisja bezposrednia ok.godziny od 1:00 do 4:00 , rano , jeszcze spróbuję oglądać jazdę figurowe na lodzie. Uwielbiam. Kiedyś znałam wszystkich zawodników we wszystkich konkurencjach. Teraz już nie. Mimo ,że wtedy pamiętam sprawozdawca opisywał jak to wygląda kolorze, ich stroje, bo oglądałam w czarno- białym telewizorem . Teraz jakoś to wszystko straciło czar, to są już zawodowcy. Ta komercja zjadła wszystko. ❄

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz