艁YSA G脫RA 馃寗馃寬 cz. 1.

艁ysa G贸ra  i  艢wi臋ty  Krzy偶  ,

Widok z okolicy Starej S艂upi. 馃敐

Pozazdroscilam koledze blogerze , kt贸ry tak pi臋knie opisuje swoje wycieczki po Polsce , no g艂贸wnie w swoim rejonie, kt贸rego ja nie znam ale dzi臋ki niemu poznaje i tamte zak膮tki , jak偶e pi臋knego naszego kraju.

Tak, 偶e i ja postanowi艂am podzieli膰 si臋 swoimi wra偶eniami z moich wycieczek z moich okolic , no tak w odleg艂o艣ci do 100 km.
 Czyli b臋d臋 w臋drowa膰 i po s膮siednich wojew贸dztwach,  do kt贸rych mi bli偶ej mentalnie.

Wiadomo, co rozdziela natura , to nie to samo co tw贸r sztuczny wprowadzony przez cz艂owieka. Ja b臋d臋 raczej zgodnie z tym naturalnym s膮siedztwem. 馃槉

Dojazd:
S膮 dwa dojazdy. Pierwszy od strony Huty Szklanej. Wjazd autem na g贸r臋 艢wi臋tego Krzy偶a tylko w niedziel臋 , w dni odpustne , Msze 艢wi臋te.
Przyjezdzajac w艂asnym pojazdem nale偶y dojecha膰 do miejscowo艣ci Szklana Huta , gdzie znajduje si臋 p艂atny parking i dalej  przej艣膰 ok. 2km asfaltow膮 drog膮 .
Mo偶na te偶 podjecha膰 odp艂atnie , kolejka b膮d藕 bryczk膮. (5,3zl/os).

Ja oczywi艣cie polecam wej艣cie od Nowej S艂upi.

Tam zostawi膰 pojazd na p艂atnym parkingu i turystycznym szlakiem zwanym tak偶e "Drog膮 Krolewska" , doj艣膰 do 艢wi臋tego Krzy偶a.
Pielgrzym a za nim restauracja , aby pielgrzymi nie padli z g艂odu. ☺

W celach turystycznych , jak ja z kole偶ankami , wej艣cie na szlak  dla doros艂ych 6zl.  Czas wej艣cia ok. 40- 60 minut. 
Cudowna trasa tak od strony wizualnej , z  unikatow膮 przyrod膮 , jak i od strony historycznej , si臋gaj膮cej a偶 czas贸w poga艅skich i tamtejszych b贸stw no i tych wsp贸艂czesnych.

No to komu w drog臋 temu czas. 馃槂

Pogoda by艂a cudna a i trasa te偶 wymarzona ca艂y czas w艣r贸d pi臋knych , starych drzew.
Pi臋knie przygotowana , wprost spacerowa dla ca艂ych rodzin w艂膮cznie ze starszymi osobami , jak i dzie膰mi.
 Mi艂y wypad na weekend dla rodziny na 艂onie natury  , polecam.

Cdn.






Komentarze

  1. Witaj Julo.
    Ciekawa wycieczka. Ja r贸wnie偶 nie znam tych stron, wi臋c lubi臋 o nich czyta膰 i ogl膮da膰 zdj臋cia.
    Lubi臋 te偶 bloger贸w w臋drowc贸w, bo z racji wieku i kondycji nie wsz臋dzie b臋d臋.
    Polska to pi臋kny kraj.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Micha艂

    OdpowiedzUsu艅
  2. No tak pozazdroscilam Twoich wycieczek i postanowi艂am przypomnie膰 swoje.
    Czasami N przestrzeni paru lat inaczej co艣 tam wygl膮da. 馃槈
    A kraj jest faktycznie ciekawy, szkoda ,偶e si臋 wszystkiego nie zobaczy. Dlatego taka wymiana miedzyblogowa jest r贸wnie偶 ciekawa, bo to s膮 nasze wra偶enia. 馃槑

    OdpowiedzUsu艅
  3. O, super sprawa taka wycieczka.

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Pewnie. Obskoczylysmy wyci膮gu dnia. Fakt ,偶e mia艂y艣my samoch贸d do dyspozycji. Jednak tempo by艂o mocne w nogach , narzucone. Zdj臋膰 mn贸stwo i wra偶e艅, wi臋c dlaczego mam si臋 nie podzieli膰. Mo偶e kto艣 inny te偶 si臋 pokusi na tak膮 wycieczk臋, je偶eli mu b臋dzie po drodze. 馃槈

      Usu艅
    2. Ja z kolei wczoraj tylko na niskiej jednej g贸rce, ale zadowolona, bo pogoda by艂a 艣wietna, a dzisiaj ju偶 niestety u nas leje.

      Usu艅

Prze艣lij komentarz