Byłam na filmie pt. KLER.

Wybrałam się na ten film Smarzowskiego, bo dużo się o nim mówi.
Co ciekawe , ci dyskutujacy zarzekaja się , że filmu nie oglądali.
Czyli co ?..
-  nie oglądali ale mysla , ze mają pełne prawo do krytykowania.
Bo co ?...
- Bo temat tabu ?...

Powiedziałabym , nihil novi , wszyscy to wszystko w Polsce wiedzą ?..

Jeżeli ludzie idą  , to tylko po to , by upewnić się , że Smarzowski dokładnie pokazał jak jest , o czym każdy dobrze wie.

Problem jest taki, że to zło jest za naszą zgodą , za naszym przyzwoleniem.

Bo to my wybieramy kolejną władzę , to my dajemy przyzwolenie na taką działalność kleru w Polsce.
"Nic co ludzkie nie jest im obce, kler to obraz Kościoła katolickiego jako instytucji ogladanej od strony zakrystii., rzucający światło na tematy niewygodne , trudne, często przemilczana, ale też poruszające.
Wszystko to ukazane na podstawie losów trójki duchownych, których wzloty i upadki są takie same jak społeczności wiernych. "  

Komentarze

  1. Witam.
    Wybieram się w środę do kina na Kler. Najpewniej nie zobaczę nic więcej o czym wcześniej nie wiedziałem. I dlatego jestem z dala od Kościoła, jako pewnej instucji.
    Nie trawię takich mędrków, którzy krytykują coś, czego nie widzieli. Jak mawiał Znaczy Kapitan - nie wiedzieli, a powiedzieli.
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa jestem Twoich wrażeń , no i ciekawa jestem , czy oglądasz filmy tego reżysera ?.. bo wiesz, one wszystkie są bez " tabu". 😉

      Usuń
  2. A to takie bardzo typowe wypowiadać się na temat, o którym nie ma się zielonego pojęcia... A im kto mniej wie, tym ma więcej do powiedzenia...
    O filmie czytam, ale nie mam możliwości obejrzeć. Ale kiedyć czytałam książkę w podobnych klimatach, tyle, że działo się to w USA. Znaczy, natura ludzka taka sama pod każdą szerokością i długością geograficzną.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Motylek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Problem jest taki, że na świecie to już przerabiano, były protesty ludzi i państwo musiało się odpowiednio ustosunkować, przyjmując odpowiednie zmiany w ustawie , w prawie.

      W Polsce o dziwo poszło to w zupełnie przeciwnym kierunku.

      Jesteśmy chyba jedynym najbardziej uwstecznionym klerykalnie krajem.
      Co ciekawe to powiązanie w niby demokratycznym kraju, pomiędzy klerem katolickim a władzą aż poraża. Taka pani Kaja Kodek za swoje fundamentalne przekonania, nie miałabym do niej nic, gdyby nie narzucają to innym kobieta i nie forsowala ,dzięki swojej fundacji.

      I tu ciekawostka; sama jest zatrudniona w spółce skarbu państwa i fundacją jest finansowana przez państwo. Nie przez kościół katolicki.
      W Polsce przez takich ludzi , jak ona i podobnych jej posłów mamy najbardziej restrykcyjne prawo. Jesteśmy właściwie państwem nie demokratycznym tylko wyznaniowym.

      Natomiast kler ogółem , bo i siostry zakonne , za nieprzestrzeganie prawa polskiego , w ogóle są nie karze , bo ich nie dotyczy .

      Państwo w państwie , oni podlegają prawu kanonicznemu.

      Ich ofiary cierpią o ni są bezkarni. To wszystko jest wypunktowane w tym krótkim filmie. Może kiedyś ludzie sie obudzą w Polsce i powiedzą , " basta".

      Choćby dla dobra jeżeli nie swojego to swoich dzieci ?!..

      Tak , jak w Irlandii i innych chrześcijańskich krajach na całym świecie.☺

      Usuń
  3. ja muszę odczekać aż będę miała dostęp do filmu . Ale zgadzam się całkowicie z Tobą . Serdeczności Julka

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja dopiero obejrzę jak puszczą to w telewizji ,innej możliwości nie mam ,no chyba że w internecie szybciej będzie.Ale słyszałam taką wypowiedź ,jakiegoś biskupa ,nie pamiętam nazwiska.."Że nie jest zdziwiony"☺Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Gryzmolinda i D.Skandanita polecam. Na razie w Internecie można sobie odnaleźć linki do pozostałych fimow Smarzowskuego i obejrzeć za darmo. Porusza w nich współczesne problemy z naszego kraju tj.Polski . Temat zawsze kontrowersyjny ale pokazany w sposób b. ciekawy.

    Humor obok tragedii, tak jak w życiu. Wszystko oparte na faktach. Każdy reżyser ma swoich ulubionych aktorów, ten też. Wszyscy świetni. Czasami ktoś znany występuje gościnnie , jak w tym ostatnim Gajos. Nie trzeba większej reklamy.

    Odkryłam tego reżysera , wcześniej bałam się oglądać, że względu na " mocne" tematy,
    ale pokazane w taki sposób , że wciska w siedzenie i czas ucieka.

    Wydawałoby się , że kino męskie ale to kino dla,myślących a przecież kobiety też myślą, nieprawdaż?.. 😉😂

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz