Dolny Kazimierz ☺

Uwielbiam to miasteczko  . Jest klimatyczne , posiadające swój nastrój, urok a i pogoda w tym roku też dopisała.  Poplynelam sobie stateczkiem po Wiśle , zajrzałam do znanych kątów historycznych , ładnie przygotowanych pod turystów.

Staram się tam zaglądać głównie latem lub wiosna , bo jest najpiękniej . 😆
Poniżej  zdjęcia z tej jednodniowej wycieczki.

Na początek na szczęście spotkanie z czarownica, potem gora trzech krzyży z widokiem na całe miasteczko, ruiny zamku , który góruje nad miasteczkiem i też z widokiem na urokliwe miasteczko i całe zakole Wisły no i inne urokliwe miejsca łącznie z ryneczkiem , studnia i renensansowymi kamienicami.
Ze stateczku widok na wiatrak i oczywiście ruiny zamku w Janowcu po drugiej stronie.











Zawsze w sierpniu są prowadzone warsztaty filmowe , na rynku w Kazimierzu Dolnym . Wyświetlane sa na dużym ekranie filmy a potem dyskusje .Spotkania ze znanymi ze świata filmu ,  tak z Polski jak i z zagranicy.
Dyrektorem od lat tego przedsięwzięcia jest Grażyna Torbicka- w końcu jej autorski program " kocham kino " , do czegoś zobowiązuje. 😉

Komentarze

  1. Witam.
    Trafiłaś w sedno. Ja też uwielbiam Kazimierz, a twój wpis obudził we mnie dużo wspomnień.
    Fajny wpis i super zdjęcia.
    Pozdrawiam i zapraszam.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki, że zajrzales. Jak widzisz , pozazdroscilam Tobie tych ciekawych wycieczek i sama probuje cos działać w tym temacie. Świat jest piękny i należy się cieszyć, dopóki zdrowie jest i można. 😉😆

    OdpowiedzUsuń
  3. Musiałem zobaczyć to na własne oczy gdzie ludzie tak pędzą :) Szkoda, że dopiero teraz to sprawdziłem. Musze nadrobić.
    Pozdrowienia póki co żoliborskie :)

    Jakoś nigdy tu nie dotarłem a zamierzałem. Trudno być wszędzie prawda? Najbardziej jednak podoba mi się panorama Wisły. Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz nie dziwi ,że ta brudna wojna była walką o " raj" i nie dziwi ,że ci ludzie się wstydzą i nie wspominają . Bo to przecież sąsiad przeciw sąsiadowi był a nawet w rodzinie.
      Świat jest piękny, nadal tak twierdzę . Pomimo tego co ludzie złego potrafią zrobić. 😉☺

      Usuń
  4. Kazimierz - miasteczko moich mlodzienczych marzen. Pragnelam miec w Kazimierzu malenka kafejke w samym srodku miasteczka. Mlodziencze marzenie gdzies sie rozplynelo, a ja kiedys koniecznie musze to miasteczko odwiedzic. Musze odnalezc to miejsce, gdzie moglabym miec malenka, przytulna kawiarenke :)
    Pozdrawiam serdecznie Jula :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PS. Wszystkie Twoje zdjecia powiekszylam kliknieciem. Sa sliczne :)

      Usuń
    2. Dzięki. Tak miasteczko bardzo ładne. I tak jak Sandomierz jest odnawialny i dbamy przez architektów z Krakowa , tak tu duży wpływ ma Warszawa . W okresie miedzywojnia tu całą tą bohema artystyczna na lato przyjezdzala. Nowe budynki musza być zachowane w stylistyce.
      Zimą może tu być smutno. Niedaleko z widokiem na ruiny w Janowcu miał swój dom D.Olbrychski. Miał sprzedać. Poza tym jest tu drewnianą willa kuncewiczowka- muzeum kiedyś popularnej pisarki Marii Kuncewiczowej.
      Dzięki ,że zajrzalas. 😉😆

      Usuń
  5. Tak , dlatego ja tam lubię od czasu do czasu zaglądać. 😆

    OdpowiedzUsuń
  6. Już niedługo zawitam do miasta, przejdę je z Kraciastym za rękę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że będziecie zadowoleni z tej wycieczki. Ja w urokliwe miejsca z " dusza" , lubię powracać , jeżeli mam taką możliwość. 😊

      Usuń

Prześlij komentarz