"Zaczarowana dorożka, zaczarowany dorożkarz , zaczarowany koń". 🌞🌂


Te slowa zacytowane z wiersza K.I.Galczynskiego na zawsze sa zwiazane z Krakowem . To jego klimat i tez historia az po dzien dzisiejszy , nadal mozna pojechac dorozka po starym miescie.
Kraków jest miastem pięknym z historią dużą i mała , z ludźmi nietuzinowymi. Właściwie większość z nas tylko wpada do tego miasta.
Z reguły to jest , tam i z powrotem . Szybko, szybko i omijamy cudne miejsca.
Z tym miastem jest zwiazanych wiele legend i anedgot  , dotyczących tak  głów panujacych jak i tych maluczkich.
Mieszczan , okoliczne chlopstwo,  no i oczywiście artystów , malarzy , pisarzy , aktorów itd..
To miasto , to nie tylko piękna karta z historii Polski. To miasto nadal ma swój indywidualny klimat. Każdy jak chce , to znajdzie tu coś dla siebie. 😉

Ja byłam po Święcie Zmarłych  na grobie brata i jak zawsze , zrobiłam skok na Rynek.
W Warszawie obowiązkowo zawsze jest Starowka. ..
Uwielbiam, uwielbiam , uwielbiam.. . , jak zwykle mawiała "Kora".
Czyli tak , oczywiście zadbany grób brata na Pradniku Czerwonym, na tym osiedlu też mieszkał. .  ..

No i ul. Floriańska i słychać  dzwon  bijacy godzinę 12 w południe.  Podobno hejnał jest grany co pełna godzinę całą dobę.  Była mgła i taki faktycznie " spleen krakowski ", jak śpiewała Kora. Zwłaszcza, że brat był pilotem. ☺




Wchodząc na Rynek mijamy kamienicę " Pod Murzynami". Lub inną nazwa podobno " Etiopska".  Zachwycał się nią Konstanty Ildefons Gałczyński w swoim wierszu pt. Zaczarowana Dorozka. Skąd pozwoliłam sobie zacytować w tytule mojej notki. 😆

Potem oczywiście slynne Dorozki. Myślę , że w końcu się skuszę na jazdę po starym mieście jedna z nich.  
I słynne krzesełko , no już współczesnego krakusa  zaadoptowanego.  No ale Kraków bez " Piwnicy pod Baranami " to byłby nie ten. 
Na koniec  Krakowianka i Krakowiak na tle znanych wszystkim budynków. 😉
Kto tańczył krakowiaka w przedszkolu albo w szkole podstawowej ?... ,  to ręka do gory.  Ten strój każdy zna. Myślę,  że to jedyne miasto , które ma swój folklor miejski  i stroje , które znają wszyscy w Polsce.  😊

Buziaki   😘😘😚 dla wszystkich tu zagladajacych , 
cdn...  

Komentarze

  1. Kraków ... kiedyś nieomal związałam z nim swoją przyszłość. Teraz bliżej mi do Puław 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak , wiem , bo zagladam do Ciebie i podziwialam Wasza wspaniała wycieczkę poślubna. Pięknie zwiedzanie . Zwracanie uwagę na pewne rzeczy bardzo ważne , które większość omija. Uwielbiam u Ciebie bywać, bo jest klimatycznie , mądrze , ciekawie i pełne zrozumienie dwojga kochających sie ludzi. To się czyta między wierszami i wprost też. 😘😁

      Usuń
  2. Witaj.
    Lubię Kraków, ale na dorożkach nie jeździłem.
    Pozdrawiam i zapraszam.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedys kursowały zamiast współczesnych taksówek.
      No cóż w Krakowie nadal są. Bardziej jako atrakcją turystyczną.
      Mało ludzi korzysta. Ja mam ochotę sie przejechac. Mąż latem , ktoś wie, kto wie ?.. U Ciebie atrakcji co niemiara turystycznych. Oczywiście , że zajrzę , bo tylko dzięki Tobie poznaje te piękne zakątki Polski. 😊

      Usuń
  3. Kraków dla mnie zawsze był dalekim miastem do zwiedzania,bo nie mam w tych stronach rodziny..I zawsze goniło nas nad morze..☺Ale wiem ,że jest pięknym miastem..Pozdrawiam Jula::)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kraków jest bardzo polski miastem. Szereg legend , historyjek itd.. zwiazane jest z tym miastem. Ja Kraków uwielbiam , uważam , że nie ma drugiego tak polskiego w Polsce miasta. 😉
      Teraz jadę sobie zwiedzić i podziwiać Wrocław , też piękne miasto ale dla mnie historia tego miasta jest mocno zgermanizowana. 😆

      Usuń
  4. Jula.Za oknem ciemno, cichutko puszyste ścielą się płatki. Niech serca się z sercem podzielą jak wigilijnym opłatkiem. Zdrowych Pogodnych Świąt.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki ,ze zajrzałas . Jakoś tak się stało ,ze czasu mi brakuje. Wiele rzeczy się na to składa. W tym również i moje lenistwo, chociaż uważam ,że ja już nie muszę. ..
    Cieszę się życiem w sposób taki , jako mi pasuje. 😉🎄❄🎅

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz