Moje rozne kwiatki 馃尰

Wzorem mamy , kt贸ra uwielbiala kwiaty , umia艂a o nie dba膰 i pi臋knie ros艂y , pr贸buje i ja co艣 tam w domu mie膰 .
 Jakie艣 ro艣linki s膮 tak w domu , jak i na balkonie.

Po pocz膮tkowym zaniechaniu ich , teraz pr贸buje na wz贸r mojej mamy , troszczy膰 si臋 o nie. 馃槈

Zawsze mia艂a na balkonie pelargonie.
Pi臋kne dorodne , przewa偶nie o barwie mocnej czerwieni ale te偶 trafia艂y si臋 i r贸偶owe czy takie w odcieniu fioletu.
Mam to wszysto udokumentowane na zdj臋ciach. ☺

My艣l膮c o mamie , bo brat by艂 tylko okazjonalnie z racji posiadania swojej rodziny  , po prostu wpada艂 znienacka do nas , do mamy.
 Ale by艂 , wiedzia艂am , 偶e jest  i jest dobrze. .. 

A偶 sta艂o si臋 藕le i potem bardzo 藕le i sta艂o si臋 to co zamyka nasze 偶ycie , w przysz艂o艣ci moje , twoje i wszystkich po kolei. ..

Potem nagle odesz艂a mama. Ci膮gle mam w my艣lach ten cudny wiersz naszej noblistki. 
"... Kto艣 tu by艂 i by艂 i nagle go nie ma ... ".
M贸wi臋 z g艂owy  - znaczenie ,  esencja zawarta , cho膰 dob贸r s艂贸w mo偶e znieksztalcony.

Trudno si臋 pogodzi膰 do pustki obok nas .
Dlatego , staram si臋 podtrzymywa膰 te domowe tradycje by czu膰 , by zape艂ni膰 pustk臋 .

Z kole偶ankami spotykam si臋 nadal , teraz raczej z tymi z dawnych lat.
To by艂y bezinteresowne przyja藕nie , takie na zasadzie lubi臋 kogo艣 lub nie ,  dla jego cech charakteru a nie  uk艂ad贸w. 

Teraz by艂am na lodach , potem jedziemy na wycieczk臋 , jest dobrze, cho膰 my艣li w g艂owie sa . ( b臋dzie oddzielna notka).

Poni偶ej moje ro艣linki ;
Na pierwszy ogie艅 idzie pn膮ca truskawka , jeden krzaczek a tyle rado艣ci. 馃槈
S膮 owoce i je jem. 
Co za rado艣膰 dla moich kubk贸w smakowych - miod w g臋bie.  馃槀

Zabawilam si臋 w pajeczarke i oplotlam na sznurkach i podwiesilam do gory , ma si臋 dobrze.
Ca艂y czas kwitnie i daje owoce, pyszne truskawki. 


Rano sobie dodaje 艣wie偶y owoc do 艣niadania.馃槂miam, miam...

W przysz艂ym roku marzy mi si臋 groszek pachn膮cy,  jaka艣 kratownica i tak altanka by艂aby pachn膮ca  na balkonie obok truskawki , kt贸ra te偶 b臋dzie.



Drugim kwiatkiem , kt贸ry okaza艂 si臋 dla mnie niespodziank膮 bardzo mi艂a, to gerber , zolciutki kt贸rego sobie kupi艂am na dzie艅 kobiet . Potem go przesadzilam do doniczki .
 Najpierw trzyma艂am go na parapecie wewn臋trznym a potem na zewn膮trz. Niestety upa艂y by艂y za mocne , te ponad 30 stopniowe i wnios艂am do mieszkanka. Taki wysyp kwiatk贸w ma i teraz jest ozdob膮 sto艂u. 

Inne moje ro艣linki to; lawenda , pelargonia i fio艂ek wonny o cudownej kolorystyce mocnego, ciemnego fioletu ,prawie granatu. Zapachem przebija lawende. 
 Podobno robiono z niego perfumy. 
 
(m贸j k膮cik do picia kawy lub herbaty:).


No i ro艣linki inne te na balustradzie balkonu.

 Obok tych dekoracyjnych zielonych ( jedne o drobnych bialych kwiatuszkach a drugie z listkami z meszkiem ) , sa wisz膮ce  pelargonie , niestety pojedyncze , teraz bez kwiat贸w ale maj膮 mn贸stwo pakow , tak ,偶e jak zaczn膮 kwitnac to b臋dzie pi臋kna czerwie艅 obok soczyste  zieleni  bo nie zaluje wody. 馃槈馃槅

Ka偶dy kwiatek ma swoj膮 w艂asn膮 histori臋 zachwyca , czy kwitnie , czy tylko ma delikatne cudowne listki jak np. Callisia. To kwiatek bardzo delikatny , na u偶ytek domowy lubi naslonecznione miejsce ale bez przesady. Ma cudne , delikatne listki i pi臋knie si臋 rozrasta mo偶na go zawiesi膰. 



R贸wnie偶 licz臋 na to ,偶e i " komarzyce - kwiaty" si臋 pi臋knie rozrosna.  
Cdn... 馃槅
Ps.
Teraz dzi臋ki Google,  mo偶na dobrze zadba膰 o kwiaty, nawet je偶eli si臋 je widzi pierwszy raz na oczy. Pod warunkiem ,偶e wiemy i rozpoznajemy kwiaty, wtedy wiemy co szuka膰. 
Pelargonie na balkonie zaczyna kwitn膮膰, jak kwiaty si臋 wysypia , to b臋dzie pi臋knie. Jest du偶o p膮czk贸w.  馃槈馃尫馃尮


I te paczki zaczynaja juz kwitn膮膰, nawet z ulicy 艂adnie wygl膮daj膮, cho膰 jest wysoko.馃槅



馃尰馃尲馃尯



Komentarze

  1. Witam.
    Lubi臋 艂adne kwiaty w domu.
    Lubi臋 te偶 co艣 smacznego zje艣膰.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Micha艂

    OdpowiedzUsu艅
  2. No masz , jak ka偶dy. 馃槀馃槈馃尡

    OdpowiedzUsu艅
  3. Az Ci zazdroszcze Jula :) Ja bardzo lubie kwiaty, chcialabym miec ich tyle, ile Ty masz, ale ... no wlasnie, nie mam chyba reki do kwiatow. Moze dlatego, ze sie nimi za mocno przejmuje. Mam w domu kwiaty, lecz sztuczne. Teraz tak piekne mozna kupic, ze niewielu sie orientuje, ze one nie sa prawdziwe. Nie musze o nie dbac, ani sie nimi przejmowac i wygladaja bardzo ladnie :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. No tak , kwiaty wymagaj膮 ci膮g艂ej opieki. Dobranej ziemi , odpowiedniego podlewania, nas艂onecznienia lub nie no i ochrony przed r贸偶nymi np. mszycami itd... , tak wynagaja opieki , orawie jak ludzie i domowe zwierz臋ca ale zadbane sa piekne i pachn膮ce.
      Pekargonue na balkonie zaczynaj膮 pi臋knie kwitn膮膰. 馃槅
      Zdj臋cia ostatnie. Zadbanie kwesty daj膮 rado艣膰. 馃槈

      Usu艅
  4. U mnie w tej chwili jest tyle kolor贸w ,偶e nie wiem gdzie mam patrze膰 ☺jest pi臋knie,wsz臋dzie co艣 rozkwita..nasia艂am r贸偶no艣ci i teraz mam raj...W domu mam tylko li艣ciaste bez kwiatu z wyj膮tkiem storczyk贸w ..Uwielbiam kwiaty i oddaj im ca艂y sw贸j czas,Bo jest lato a w lecie tylko kwiaty..Ciesz si臋 i podpowiem Ci ,podlewaj raz na 2 tyg dro偶d偶ami ...na 2 l.wody 5 dkg.dro偶d偶y....zobaczysz co sie zadzieje☺Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Spr贸buj臋 z tymi dro偶d偶ami, skoro sprawdzone. Gorzej ,偶e mszyce zaatakowa艂y niekt贸re kwiaty. Z balkonu na balkon przenoszone , czy co ?...
      Musisz zdj臋cia pokaza膰 , zaraz do Ciebie zagl膮dam. 馃榾

      Usu艅

Prze艣lij komentarz