Moja Bu艂garia.馃惉馃尀


Jako艣 tak wysz艂o, 偶e dawno mnie tu nie by艂o.

 Ostatni raz , wiosna a tu ju偶 po lecie. No mo偶e " babie lato" si臋 osta艂o, tylko patrze膰 jak zamieni si臋 w jesie艅 z wiersza Tuwima. Te偶 pi臋kna ale zimna. 

Nie by艂o mnie tu, bo by艂am w rozjazdach , tak po Polsce , jak u po Europie.

Zaczn臋 od ko艅cowego wyjazdu, bo dopiero co wr贸ci艂am z Bu艂garii. 

Preferuje raczej objazd贸wki. Bo jak ju偶 si臋 wyrw臋 gdzie艣 poza moje miasto , to chce zwiedza膰.

Najlepiej z dobrym przewodnikiem, kt贸ry ma informacje w ma艂ym palcu ,czasami co艣 potem doczytam , jak mnie temat zainteresuje.

 Przewa偶nie ju偶 po zobaczeniu. Sprawdzam ,czy moje wra偶enie s膮 takie same ,czy inne .

Do Bu艂garii pojecha艂am samolotem z mojego miasta . Tak ,偶e dotarcie by艂o idealne. 

Wybra艂am Warne i kurort Z艂ote Piaski. 

G艂贸wnie z powodu idealnego po艂膮czenia ale nie tylko.

Wrzesie艅 , bo ja raczej nie lubi臋 si臋 sma偶y膰 na s艂o艅cu i mniej dzieciak贸w.

Zamieszka艂am w hotelu Lilia.

Wybra艂am dwa posi艂ki by by膰 nieskr臋powana czasem.

 艢niadania i obiadokolacje , kt贸ra podawano do 21:00.

Pok贸j by艂 z widokiem na Morze  Czarne . Bardzo wygodny  i wyposa偶ony w lod贸wk臋 .

Do Morza par臋 metr贸w , piasek i czysta woda.


Fale dosy膰 mocne , tak ,偶e jak kto艣 niepewnie si臋 czu艂 , m贸g艂 p艂ywa膰 w basenie. 

Tych ko艂o hotelu by艂o kilka , bo pr贸cz hotelowego na dole i na dachu , te偶 publiczne przy pla偶y. 

Wzd艂u偶 pla偶y , jak w ka偶dym kurorcie by艂 deptak d艂ugo艣ci ko艂o 4 km z mn贸stwem atrakcji . 

Kto by艂 zm臋czony m贸g艂 sie przemieszcza膰 specjalnym " poci膮giem ".

Za hotelami na wzg贸rzu pasmo zieleni.

Marina przy morzu , gdzie cumowa艂y ma艂e statki , skutery wodne , 偶agl贸wki itd. ..

Ja skorzysta艂am z kilku wycieczek  fakultatywnych proponowanych przez biuro . 


By艂am w Warnie , pospacerowa艂am po g艂贸wnym deptaku miasta , tj. po bulwarach im. polskiego kr贸la Warne艅czyka ,kt贸ry zgin膮艂 w bitwie z Turkami. Tam ma symboliczny gr贸b. W staro偶ytnym kopcu.
W kawiarni przed opera pi艂am sobie kawk臋. Zajrza艂am do sklep贸w ,kupi艂am par臋 drobiazg贸w , zrobionych na bazie r贸偶y. Tj. Myde艂ka ,olejki,kremy itd. 

No i by艂am w delfinarium. Pokaz uszcz臋艣liwi艂 tak ma艂e ,jak i du偶e dzieci.


Ponadto by艂am na wycieczce w Nesebarze. Urokliwe miasto z czas贸w wczesnego 艣redniowiecza, posiadaj膮ce oko艂o 40 cerkwii.

Pi臋knie zachowane 艣cienne malowid艂a. 

Te zabytki s膮 zapisane na list臋 艣wiatowego dziedzictwa kultury UNESCO.

By艂am te偶 nad rzek膮 Kamczija. 30 km od Warny, uchodzi do M.Czarnego z tropikalna flora i fauna. Ciekawostk膮 s膮 tam 偶贸艂wie.  Tereny zalewowe u uj艣cia te偶 s膮 na li艣cie rezerwat贸w biosfery UNESCO . 

No i Kamienny Las. To te偶 atrakcja turystyczna, osadzone na piachu kamienne kolumny. Jest to formacja skalna ukszta艂towana przez przyrod臋 na przestrzeni tysi膮cleci. 

Grubo艣膰 tych kolumn od O,6 do 2,5 metra a wysoko艣膰 do 6 metr贸w. 

Tych atrakcji w Bu艂garii jest znacznie wi臋cej , Sama Warna, to miasto portowe r贸wnie偶 z pla偶膮 i uczelniami a tak偶e przemys艂em charakterystycznym dla tego kraju. Kosmetyki , wina , przetw贸rstwo . 

Osobi艣cie jestem zauroczona tak krajem ,jak i lud藕mi.馃槈


Komentarze